Kraków

Bylo to moje poprvé. Poprvé, co jsem byla někde sama bez dětí i bez manžela (ten víkend doma, když jsem byla nemocná, nepočítám). Tohle bylo mimo domov, jen ve společnosti různých dam, věkové rozpětí 68-18 let. Jen prodloužený víkend a to byla vlastně jediná chyba výletu, bylo to moc krátké. Potřebovala bych ještě 2-3 dny aspoň, abych mohla zabrouzdat i do těch méně turistických míst. Byly s námi ovšem i ty, co byly v Krakově poprvé, takže jsme se držely vcelku klasiky.

2015-10-19 09.54.54Bylo to moje počtvrté. V Krakově jsem poprvé byla v roce 1996, kdy jsme se s kamarádkou rozhodly, že pojedeme z Těšína až tam na kole. Nakonec jsme to tedy zapíchly už v Bielsko-Białe a pokračovaly vlakem, ale tehdy jsem se do Krakova zamilovala. A moje láska trvá, jak jsem si teď opět ověřila. Krakov je moje město, nežít v Praze, musela bych být tam. Ani nevím proč, ale působí na mě naprosto silně, přitažlivě, magicky.

Podruhé jsem tam byla se svým současným manželem, v roce 2000, s ním jsme ho prolezli ještě důkladněji a pak ještě do větší hloubky za dva roky, kdy jsme tu končili cestu po Polsku s kamarády, které jsme vyslali na památky a sami se pustili do do té doby neznámých končin.

A pak teď po třinácti letech znovu. Předtím jsme bydlívali po hostelech, nebo v kempu, teď v apartmánu přímo u náměstí. Znovu jsem si prochodila tu klasiku, cpala se żurkem, byla se mrknout na Dámu s hranostajem (to potřetí, ale nedá se srovnat s prvním setkáním, kdy jsme na sebe dlouhou chvíli koukaly samy dvě, v tom roce 1996), pila kafe v Kazimierzi a piwo v několika těch potemnělých podnicích, vybírala památeční cetky pro děti v Sukiennici a prostě se tam kochala.

V kombinaci s mým milovaným podzimem to bylo v milovaném Krakově báječné. (Příště prý jedeme i s dětmi, Mikeš mi nesmírně záviděl.)

Rynek Główny

2015-10-17 10.26.29

2015-10-19 09.54.51

Okolí Hlavního rynku

2015-10-18 15.27.53 2015-10-18 11.27.36 2015-10-17 10.44.17Wawel

Kazimierz

This entry was posted in Cesty.

One comment on “Kraków

  1. Sedmi napsal:

    Krásné město, já jsem tam zatím nebyla… Diky za tip na výlet 🙂

Zanechat Odpověď

