Přijímačky a jak to dopadlo

Dlužím dokončení příběhu o přijímačkách. M. se nakonec nedostal. Nebyl na tom nikterak zle, ale holt konkurence veliká (300-500 přihlášených dětí). Jsem nakonec i ráda. Jak už jsem tu koneckonců několikrát ventilovala. Když jsem otevírala výsledky, skoro jsem se bála, aby se nedostal 😉 Jako fakt, muž se mi za to smál a máma mi řekla, že jsem divná, že ostatní rodiče se bojí, že se jejich dítě nedostane, a já naopak. Holt to svoje dítě znám a jsem zajedno s jeho učitelkou, která mi od začátku říkala, že jeho by na osmiletý gympl neposílala. Tenhle typ školy není prostě pro každého, dítě musí být psychicky i sociálně v pohodě. A někdo k tomu doroste už v jedenácti, někdo později.

Když jsem M. říkala, že to nedopadlo, tak zvesela odpověděl: „Hmm, to tam asi holt byli chytřejší.“ Takže jsem byla za tuhle celou akci i tak ráda, že si zkusil příjmačky a že se z toho nesesypal 🙂 Navíc mě to ujistilo v tom, že zatím po tom studiu zas tak nepraží (i když zkoušky dělat chtěl). Třída jim zůstane v podstatě stejná, odcházejí asi jen dvě děti a to nikdo na gympl, ale na jiné základky. Co mě tedy překvapilo, že z jejich třídy se z 8 dětí, co gympl zkoušely, nedostalo ani jedno. A to platí za tu „chytrou“ třídu 🙂

Takže tak. Uvidíme, jak se vyvrbí zdejší druhý stupeň, jestli budou mít i nadále štěstí a dostanou dobrého třídního. A třeba, když se mu bude chtít, to bude moci za dva roky zkusit znovu. A když ne, tak se třeba za ty čtyři roky více vyprofiluje a bude mít jasněji, kam dál. Vyšší vzdělávání prozatím odloženo. Aspoň nebude muset zatím rušit kroužky a denně se učit, jak dva kluci z okolí, co jsou aktuálně v prváku 🙂

6 comments on “Přijímačky a jak to dopadlo

  1. Sedmi napsal:

    Tak to dopadlo dobře 🙂

  2. jolana88 napsal:

    O zkušenost, co mu nikdo nevezme, bohatší 🙂 Tuhle jsem si na Vás vzpomněla – za mnou v busu seděla paní, co starší holčině vysvětlovala, že:“o tom se s ní nebude bavit, protože Jí taky lhali – a dneska je spokojená“? :/ (dívenka evidentně neměla do přijímaček na gympl chuť) … takže – lidé só různé …

  3. Gleep napsal:

    Tak to nám se „mění život“ 🙂 na jedné škole byl Vampír 6. na druhé 5. z cca 200 dětí. Dnes jsme měli třídní schůzky a já polkla, jak nám zdůrazňovali omluv/neomluv. hodiny a úlevy z TV a pod…. mam pocit, že jdem do nápravného zařízení, kde každý druhý podvádí a snaží se vše obejít a né na gympl…. no snad to bylo jen přehnané zdůraznění některých věcí ze školního řádu ;-))))

    • valkil napsal:

      Tak snad to je jen bububu 🙂 Držím palce, ať Vampírovi gympl sedne. Podle toho, cos o něm psala to vypadá, že by mohl. Je šikula.
      My onehdy porovnávali u kamarádů v menším městě a tam by se Mik dostal. Ale nějak si stále víc myslím, že tam zatím nepatří. Uvidíme, kam se posune mentálně za dva roky. A jestli ani to ne, tak snad za ty čtyři se bude ještě slušně učit a slušně se někam umístí. Je to boj, napínavý 🙂

      • Gleep napsal:

        Trošku se bojím, je to škola mimo Prahu, ale v podstatě na jejím kraji, takže zkoušky na ní šli dělat ti, kteří se báli, že se do Prahy nedostanou….. Vampírova spolužačka byla 12tá pod čarou a dostala se, protože ti, co se dostali tady, tak se dostali i v Praze a šli spíš tam než sem…. no uvidíme…. zas je to ale malinké gymnázium, takže se dětem můžou líp věnovat než na škole, kde mají několik tříd po třiceti…. je to prostě zas změna nooo :-D…. Děkujeme za držení palců, Mikovi taky všechno nej a držím palce, ať se „vybarví“ jen do těch nejlepších barev 😀 😀

Zanechat Odpověď

